Якість матеріалів має велике значення для художника, адже коли під рукою є все необхідне, то поставлені задачі вирішуватимуться без прикрих ускладнень.Як не сумно, але невдачі, із якими кожна людина стикалась ще в школі на уроках малювання, крилися в зовсім непридатних матеріалах. Так нескладно згадати зморщений від води папір, кошлаті пензлики, погано заточені олівці, гумки які стирали лінії від олівця разом із шаром паперу. За фарби краще зовсім промовчати.
Малюнок олівцем. Віталій Губарєв.
Пейзаж вуглем. І.І.Шишкін
Зазвичай малюнок виконується графітним олівцем на папері, але може бути виконаний тушшю, кульковою або гелевою ручкою, вуглем, фломастерами, кольоровими олівцями і ще багатьма способами – від аерозольної фарби, якщо малюємо на стіні, до пальців рук, якщо зображуємо щось на піску.
Нечпай Андрій. Малюнок тушшю.
Шабликін Антон. Малюнок фломастерами.
Малюнок кульковою ручкою.
Графіті
Олівці і ластики
Навчатися малювати краще за все олівцем. Він не крихкий і залишає чітку рівну лінію, яка легко витирається ластиком.Існує дуже широкий вибір олівців, але слід керуватися простою порадою: тверді більше підходять для виконання дуже тонких ліній, а м’які, враховуючи їх відгук на силу натискання, краще використовувати для передачі різноманітних нюансів в світлотіньових малюнках.Заслуговують довіри олівці і ластики фірми «KOH-I-NOR».Олівці
Твердість м’яких олівців зазвичай маркується цифрою і літерою В, наприклад 2В, або 5В, а тверді олівці помічені літерою Н, наприклад 8Н. Олівці середньої твердості можуть мати значення F, або НВ.
Є і механічні олівці, де за допомогою спеціального механізму висувається тонкий стержень. Ступінь твердості маркується так само. Вони дуже зручні, щоправда товщина стержнів може бути різною – показники товщини зазначені в мм.
Але олівець без особливо ретельної заточки не може бути корисним для художника. Заточувати олівці слід маленьким ножиком доки стержень не стане гострим як голка. Нажаль різноманітні точилки у більшості випадків не справляються із такою задачею.
Папір
Папір не повинен бути а ні тонким, а ні слизьким. Сучасні вітчизняні альбоми для малювання зовсім непридатні для виконання малюнків (хіба що для начерків). Папір в них надто тонкий і розшаровується під ластиком. Краще купити папір для креслення – він відповідає стандарту «ватман» або «напівватман».
Планшет
МольбертМалювати слід не на столі, а на спеціальному мольберті або планшеті. На планшет кріпиться аркуш паперу і він встановлюється під нахилом так, щоб відстань від очей до його верхнього і нижнього краю була однаковою. Планшет можна купити, а можна і самостійно знайти пласку поверхню (фанера, дощечка) зручного формату.
Туш, пера, вугілля
Китайська туш продається в пляшечках чи брусочках як поштучно, так і в наборах. В наборі буває декілька кольорів.Пера Кольорова туш дуже цікава річ для досвідченого графіка. Але художнику-початківцю краще починати з чорної. Після висихання туш вже не змивається водою і малюнок має чіткі, абсолютно чорні лінії. Пера для роботи тушшю до недавнього часу були справжнім дефіцитом, бо радянські «плакатні пера» поступово розкупились, а імпортні з’явились відносно недавно. Пера бувають різного розміру і любителям техніки туш-перо краще одразу придбати набір.
Малюнок виконаний гелевою ручкою дуже нагадує малюнок тушшю, але ручкою легше працювати. Бо клякси, підтьоки і інші неприємності просто неможливі.
Робота вуглем являє собою особливу техніку і тут потрібні і особливий папір, і фіксуючий розчин, і спеціальна гумка, і воскові олівці, але все це можна вільно купити в спеціальних художніх магазинах.